Rabu, 09 November 2016

Pembangunan OS Android dari tahun ke tahun semakin pesat, setiap penyewa akan pasti memberikan OS upgrade pasaran telefon pintar mereka selagi ia menyokong sistem pengendalian tempahan. Samsung telah menjadi salah satu vendor utama disediakan OS Android yang dinaik taraf di pasaran telefon bimbit mereka, dan jika anda mempunyai HP Android Samsung, dan ingin tahu bagaimana untuk meng-Upgrade Android OS, sila rujuk kepada tabdroid.com maklumat buat masa ini.

Matlamat menaik taraf OS adalah untuk meningkatkan prestasi dan kestabilan telefon pintar, kerana ada bug atau kesilapan. Di samping itu perkembangan Android OS akan menawarkan ciri-ciri dan meningkat prestasi sytem operasi, jadi keperluan untuk menaik taraf OS secara berterusan untuk mengekalkan prestasi dalam telefon pintar Android.

Telefon bimbit Samsung bukan semua akan mendapat Android OS Upgrade, disebabkan oleh spesifikasi yang terhad digunakan pada telefon pintar tersebut. Bagi mereka yang membeli HP Samsung di atas pengeluaran tahun 2013, anda boleh merasa Kemaskini Terakhir Kitkat, bahkan untuk jenis tertentu Lollipop Android OS Android.
Iklan

Bagaimana untuk Upgrade OS Android pada Samsung HP juga adalah agak mudah dan tiada ribet, kerana Samsung sudah menyediakan beberapa ciri-ciri dan aplikasi yang akan membuat ia lebih mudah bagi para penggunanya. Bagi mereka yang tidak tahu bagaimana untuk meng-Upgrade OS Android pada telefon bimbit Samsung, kami akan membentangkan tutorial di bawah.
 
1. menaik taraf OTA (atas the Air) tanpa kabel

Cara pertama adalah untuk melakukan peningkatan terus dari telefon pintar yang di OTA (atas The Air). Dengan cara ini adalah yang paling mudah kerana tidak perlu menggunakan komputer dan kabel tersebut tetapi anda perlu menggunakan sambungan internet untuk melakukan pemeliharaan OS Android pada telefon anda, dan dengan cara Android OS upgrade melalui OTA adalah seperti berikut.

Pergi ke seting > (lebih) tentang peranti >>> kemas kemas.


Cara ini akan secara automatik memuat turun pengemaskinian OS, tetapi anda perlu berhati-hati kerana sambungan internet anda dinasihatkan mestilah stabil supaya ia lebih baik untuk menggunakan rangkaian Wi-Fi. Di samping itu pastikan bahawa ada ingatan dalaman supaya tidak merosakkan kerana berjalan keluar dari memori dalaman, dan kehabisan kuasa bateri kerana selepas selesan muat-turun secara automatik untuk Android anda akan mulakan semula HP dan memasang pengemaskinian.
 
 
2. komputer dengan kabel

Bagaimana untuk meningkatkan Samsung Android OS dan yang ketiga ialah untuk menggunakan dalam pemacu Samsung Kies. Anda hanya memasang kekomputer perisian yang anda gunakan. Setelah dipasang, anda boleh sahaja menjalankan aplikasi tersebut, dan akan muncuk pemberitahuan apabila anda kemas kini untuk di fireware tempahan / atau pengemaskinian OS terkini untuk anda.

Selepas itu anda hanya boleh mengikuti arahan pada peranti awda memasang Kies, dan telefon akan mula semula secara automatik sendiri. Perisian Samsung Kies tidak sokongan peranti mempunyai Linux, jadi mesti menggunakan Mac atau Windows andah komputer yang mempunyai 1 GB Ram dan pemproses spesifikasi mimimum teras 2 Duo.


3. melawat Pusat Perkhidmatan

Bagaimana untuk meng-upgrade Samsung Android OS easiest, sila datang ke Pusat Perkhidmatan, bagi menyatakan kepentingan jadi sila upgrade OS telefon mudah alih anda. Samsung mempunyai perkhidmatan selepas jualan yang baik dan sekata seluruh Indonesia, yang adalah mengapa harga telefon bimbit Samsung dibanderol mahal daripada lain-lain peranti Android.
 

Cara ketiga Android OS menaik taraf Samsung di atas dengan mudah boleh anda lakukan diri anda, tetapi anda perlu ingat bukan semua telefon pintar Samsung mendapatkan Android OS meningkatkan, terutamanya HP Samsung dibanderol yang harga murah. Jadi tutorial bagaimana untuk menaik taraf Samsung Android OS yang kita berikan, semoga boleh menjadi rujukan untuk pemilik telefon bimbit Samsung anda
 

Rating: 4.5 Diposkan Oleh: J

0 komentar:

Posting Komentar